söndag 15 juni 2008

15 juni


Höstens bästa tradition var att varje söndag kliva upp på ett berg, låta vinden vina förbi oss och igenom oss, rufsa hår och frysa tår. Sedan stoppa väskan full av ljung, kliva ner och smuggla på skärgårdsbåt, för sjömän får något mörkt i blicken och börjar tala om förlisning och skeppsbrott, vad nu vackraste rödviolett någonsin kan dölja för hemska krafter. På sommaren är samma berg varma klippor och en ljum bris, kisa mot solen och dagdrömmeri, men jag längtar nästan hösten!

Blaine L. Reininger - Side Wind (ur Colorado Suite)

3 kommentarer:

mj sa...

Jag röstar på sommaren. Jag är redan ledsen för att sommaren kommer att ta slut.

i! sa...

Maria den tar inte slut! Mitt hem kommer att ha sandstrand i vardagsrummet, ultraviolett kökslampa, en snårskog syrén i hallen osv osv osv! Det här skrev jag i min lägenhetsansökan så jag tror på flertalet svar.

mj sa...

Jag tar med mig ananas och isté, så ses vi där!