söndag 12 oktober 2008

12 oktober


Å ena sidan, å andra. Jag vänder inte kappan efter vinden, men mina mynt tycks alltid ha fler sidor än två. Allt efter strukturalismen ger mig sömnlösa nätter och flackande blick och jag måste fly till videnskaben. Inte ens musiken är en helt trygg tillflyktsort i denna mest eklektiska av världar. Först var soundtracket till Timmarna alldeles fruktansvärt, sedan fantastiskt, och nu vet jag varken in eller ut, av eller an. Men när det gäller Songs from liquid days finns ingen tvekan, bara ett oomtvistligt faktum i form av !!! Som vanligt kan jag inte överhuvudtaget förklara hur och varför; jag väljer helt mina egna axiom och somnar till musik som ibland låter som något man kanske egentligen borde spela vid tornerspel.

2 kommentarer:

mj sa...

Vad hette Glass-skivan (el stycket) som du tipsade om i lördags?

oooh! sa...

det var nog en del av songs from liquid days.