onsdag 24 september 2008

24 september


För att sluta "åh alberte och jag alberte och jag" tänkte jag på det största motgift mot all möjlig liknelse, min praktiska ådra! Och för att göra det hela ännu lite värre, besegra henne genom mina sykunskaper, hennes fula långa stygn mot mina lyckade on trend-precisa.

En brudklänning från finska kyrkan som skiner prada hösten 2008, en figur-modellerad klänning i stickigt och glittrigt polyestertyg som uppenbar balenciaga hösten 2008-potential över sig, en sammetsklänning med hösten 2008-snyggt olika struktur, och en midjegrå jacka som kunde vara så (åh så!) ysl hösten 2008.

Men den vita spetsen föll till knäna, föll till midjekort, föll helt samman och såg ut som det största skämt jag aldrig någonsin dragit, dekonstruerad balenciaga-likt gick ej att sammanfoga, ej likt, ett lik!, och söta ysl såg mer än förut ut att bättre tillhöra orsa spelmän.

Åh Alberte, dessutom saknar jag dig.

Cunts with attitude - Only straight girls wear dresses

Inga kommentarer: