torsdag 10 juli 2008

10 juli

När ens hem brinner och allt täcks i sot! Man måste inventera och göra listor, bara det sparas som går att älska även täckt i sot. Så inte en praktisk ådra finns kvar i mig, hela jag är sentimental. Soptunnan fylls med strykjärn, gardiner, häftapparater; inga bruksföremål är värda något täckta i sot. Alla blomkrukor kastas, grytlappar, vinöppnaren men det ska jag väl ångra. Så slutligen finns knappt något, allt jag äger kan läggas i en låda eller registeras på ett A4:

Litet porslinshus
Minnen av Wittgenstein
Några pärmar som skeppades över Atlanten
Samtliga fåglar, trots oljeskadade och luggslitna
Fotot på tvillingen i bandage då jag knipsat av hennes ringfinger i en solstol, ändå stort leende, förlåtande eller glömsk
Flera vykort från Barcelona, Västerbotten, andra ställen
Tjugo rouge, från East, över Buenos Aires till Firepan
Jo, ett par kilo vinyl
Fiktioner
Gucci pour homme
Fotot på moder sexton år, skinnjacka, fräknar
Ring med en ros, armbandsur, hästsko i brons eller guld beroende på belysning


1 kommentar:

mj sa...

Jag hörde, åh vad hemskt! Men en fin lista och en oskadd Ida!