onsdag 23 juli 2008

23 juli


I lyckorus av att med hjälp av teckenspråk lyckats få den turkiska ägaren av en grönsaksaffär i charlottenburg att förstå att även då jag förstod att de inte hade några modekläder bland rotfrukterna, ändå fått veta att någon lämnat ett paket med "fashion kleid" för upphämtning i just hans obst&gemuse-förättning, samt senare finna en påse hipster-sweatshirts själv ovanför en liten hylla med ris och pasta, slog jag på min skivaffärs-radar. Och efter ett par minuter av planlöst målinriktat irrande: en uppenbarelse!, platten pedro, berlins bästa skivaffär, mitt enda tips, enda oas med skivor från golv till tak, och som förra sommaren motvilligt öppnade dörren och ur en springa:
"- what do you want?"
"-records?"

tegeler weg tror jag och jag svär. Barack Obama imorgon. Och han talar!

Iniciados - Peter Pan

Inga kommentarer: