torsdag 7 februari 2008

7 februari



Varför ska det jag skriver här egentligen ha någon betydelse? Alltså inte betydelse i världen, utan på skärmen?
Jag drömmer ibland om att bygga den perfekta omöjliga meningen.

En mening som skulle se ut som att den betydde nåt men inte gjorde det. En mening som skulle vara så fulländat grammatiskt inkorrekt att jag skulle framstå som ett geni.

En rad som skulle få världens hjärnor att vridas ur som blöta svampar. Det skulle hållas möten på universitet, till och med de på den tiden inte så gamla grekerna skulle försöka förstå 2500 år före meningens tid.

De skulle kalla mig frälsaren & klä mig i vita linneskruder. Jag skulle få vin ur karaffer, kanske en ipod. Olivkvistarna skulle buga för mig, barnen le och rabarber.

Yekk Muzak - Ilha Urbana

Inga kommentarer: