tisdag 8 januari 2008

8 januari


Vaknade tidigare än på länge. Sen körde jag lite bil. Körde en gammal vän till en flygplats. Lyssnade på P1. Sen lyssnade jag lite på P3. Så nu undrar jag:


Vart tar alla journalister vägen nuförtiden?

Jag älskar P1. Men varför kan inte tonåringarna, som P3 är till för; få höra en kunnig människa prata på dagarna? Jag är så jävla less på att höra mitt-på-dagen-stress "ring-in-jag-lovar-att-du-vinner-om-du-ringer-&-betalar-10-kr-per-samtal..."-programmen. Jag vet inte om de har ett samlings-namn. Det hade gjort det lättare att förklara.

Ett heter memento. Där en övermediakåt bimbo står & skriker ut så många ord som möjligt för att få mig att dels vilja sitta kvar & titta på skiten, dels vilja få mig att tänka att det skulle vara en helt lysande idé att ringa in eftersom jag skulle vinna en massa pengar.

Jag tror den här personen också jobbar på P3 nu.
Sen svensken lärde sig dyrka debatten i mitten på 80-talet har någonting
hänt.


I gymnasiet är en stor del av svenska A kursen lagd åt att lära sig debattera. Så hela sverige lär sig prata, slutar skolan och får då också för sig att vafan de än säger så är det oerhört viktigt. Att veta nåt om vad man pratar om är onödigt. Är man alltför kunnig i ett ämne är man ju en jävla nörd ändå så, så länge du kan prata om dig själv konstant i fem timmar så klarar du dig.

Idag handlade programmet jag lyssnade på om programledarens fruktansvärda problem att hon shoppade för mycket. Hon tyckte att det var "såå himla jobbit". Herregud, vafan är det som händer? Dagens ilandsproblem? Nej, för jag lovar att innan dagen är slut kommer ett problem som är ytligare & mer baserat på personens intelligensbefriade välbefinnande avhandlas.

Jag är inte journalist, så förlåt om jag stavar fel & använder och-tecken.

Men jag vill inte behöva finnas. Jag vill inte behöva skriva det här.

Tror jag ska döpa om mig till vän av ordning och hålla till där människor utan journalistutbildning hör hemma i media.

Eh... för gammal för att kallas lill-gammal, men för ung för att kallas gammal.

Dizzy and the romilars - Star time

Inga kommentarer: